poniedziałek, 21 sierpnia 2017

Leki przeciwzakrzepowe czyli zastrzyki w brzuch

Nie wiem czy wiecie ale dla każdej kontuzji wymagającej usztywnienia nogi / obojętnie czy to palec u nogi, kostka, kolano, czy udo/ muszą być wykonywane zastrzyki w brzuch. Aby nie doszło do zatoru w żyłach a tym samym do śmierci. /Wiem brzmi dość groźnie, ale to prawda, dla wnikliwych odsyłam TU ./
Na youtubie znalazłam wiele instrukcji jak to robić więc zaoszczędzę Wam swoich doświadczeń :).

Są to gotowe strzykawki jednorazowe z lekiem, z bardzo cienką igłą więc, przyznaje bez bicia ich wkłucie nie boli. Dla mnie nieprzyjemny moment to tylko wbicie igły w fałd skóry..

Lek który wypisał mi lekarz na Sorze to
Clexane 40mg - po refundacji - 10 zastrzyków - 35zł . Zastrzyków przepisanych mam na razie 50. więc wyobraźcie sobie tą kwotę...
Pani w Aptece była tak miła, że zaproponowała świeży zamiennik tego leku, a mianowicie
Neoparin 40mg...a to jego cena :



tak, tak dobrze widzicie - opakowanie 10szt kosztowało ... 3,2zł !!!

Także warto pytać o zamienniki, nie kupować na ślepo co przepisze lekarz, gdzie nie od dziś wiadomo, że rynkiem rządzą koncerty i ich przedstawiciele, a im więcej lekarz przepisze danego specyfiku, na który został namówiony,  tym bardziej lukratywna  wycieczka :) (oczywiście dla niego)

stay tuned...

12 komentarzy:

  1. Oj widzę, że mam spore zaległości, ale coś Ty Gosiaczek zrobiłaś???
    Po cesarce też trzeba brać te zastrzyki przez o ile pamiętam 10dni. Ech, no cóż, nie wspominam tego dobrze...
    Zdrówka Kochana!
    Ps. Będzie ślub Brata, może nawet wieczorem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w sumie wypadek jest świezy więc nic nie straciłas..
      a ja tak narzekałam że nie mam czasu na bloga ;///

      Usuń
  2. no z takiej przyjemności....wpadłas w tarapaty, ale niestety i to sie dzieje
    dobrze, że masz taka obsługe w aptece, ja też wymieniam w zaprzyjaźnionej drogie leki na tańsze zamienniki a choruje dozywotnio

    dobrze, że umiesz juz sobie wstrzykiwac, te igy to pewnie takie jak do insuliny ?

    zyczę zdrówka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szczerze? nigdy nie widziałam tych do insuliny. ale te moje są bardzo cieniutkie i naprawde nie bolą, tylko ten moment kiedy sma się poniekąd okaleczam, ale nie mam nikogo kto zrobi to za mnie...

      Usuń
  3. Współczuję...też takie brałam po cesarzem,mąż mi robil

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam przepisanych na razie 50 szt...opanowałam technike ale to wciaz niemiłe uczucie :(

      Usuń
  4. Wiem jak to jest. Jeśli Cię to pocieszy to brałam zastrzyki przeciwzakrzepowe w obu ciążach (w drugiej jeszcze jakiś czas po ciąży) w sumie ok 80 tyg także ten... mój brzuch był cały w siniakach. Dasz rade, szybko zleci ten czas.

    OdpowiedzUsuń
  5. Neoparin powinien być wycofany, polecam za to Clexane

    OdpowiedzUsuń
  6. wyszlam za szpitala i mdostalam zastrzyki neoparin na 100% jestem emerytka to na 3 miwsiace koszuja 3 tysiace zl czy to mozliwe prosze o odpowiedz

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje...każdy komentarz mnie uskrzydla...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...