poniedziałek, 15 lipca 2019

Sanatorium Miłości, czyli cd Ustroń Zdrój Równica - ZABIEGI ZUS

Witojcie,

jak czytaliście w poprzednich postach jak uzyskać skierowanie z ZUS do sanatorium i już macie papier z decyzją i terminem i akurat jakimś trafem przekierują was do Ustroń Sanatorium Rownica, przybliżę wam nieco formę i rodzaj zabiegów jakie są pakiecie. 
Będzie to bardzo subiektywna zarówno ocena jak i zabiegi które zostały wytypowane akurat na moje schorzenie czyli dotyczące rehabilitacji układu oddechowego.

*
Na dzień dobry po rejestracji w recepcji, po okazaniu dowodu oraz skierowania z Zusu, 
po przyznaniu pokoju, otrzymaniu bransoletki z czipem, potrzebnej do odhaczania się przed zabiegiem, jedziemy winda do pokoju 

/ tutaj duży eufenizm - czekamy aż w końcu jedna z trzech zjedzie, mając nadzieje, że jesteśmy 1 z 5 osób które do tej windy się zmieszczą :)/

 następnie rejestrujemy się u pielęgniarki na swoim pietrze. 
Jesli przyjechałaś przed 13stą jest szansa ze załapiesz sie na obiad.
U pielęgniarki zgłaszać się ze swoimi wynikami badań, kartoteka chorób, 
która w praktyce była zbędna gdyż nasze papiery ZUS przesłał do sanatorium, 
wyznaczają nam pierwsza wizytę u lekarza prowadzącego. 
To on decyduje , po zapoznaniu się z historia choroby jakie przydzieli zabiegi. 
Jeśli ktoś już ma doświadczenie w tej materii może również zasugerować co mu pomaga, 
a czego by  raczej nie chciał.
*

Jak widzicie na karcie czasem cały dzień jest pełen zabiegów. 
Trwają od poniedziałku do soboty większości do południa, ale są też po obiedzie. 
Niedziele są wolne.



I tak Ja na swoje schorzenie dostałam inhalacje, jonoforeze, dużo gimnastyki, basen,
 oraz ze względu na bóle w kręgosłupie dodatkowo - prądy. 
Oprócz tego obowiązkowe jest uczestnictwo na wykładach tzw. edukacja zdrowotna.

*

Generalnie 3/4 zabiegów odbywa się w Centrum Rehabilitacyjnym ... 

Jest to budynek obok Hotelu wraz kompleksem Medical&Spa Prestige Club.



Ogromnym plusem, który na pewno docenia kuracjusze jesienią, zimą i w deszczowe dni to to, 
że na zabiegi można dojść zarówno parkiem jak i podziemnym korytarzem.
Uprzedzam, aby przejść z hotelu do centrum zabiegowego jest co iść. 
Są dwa długie korytarze, oszklone...

Następnie idziemy korytarzem do 4 pietra.

Stamtąd w zależności od  numeru gabinetu z listy zabiegów udajemy się albo na 

5 pietro - gdzie najcześciej sa zabiegi typu prady tens, jonoforeza itp., 



3 piętro - inhalacje z soli fizjologicznej, aula wykładowa, sala ćwiczeń

1 piętro - tu mieści się Medical&Spa - tu najczęściej są zabiegi w basenie - forma aquaerobicu, sala gimnastyczna, rowerki, bieżnie.

*
Minusem jest to ze czasami odstęp miedzy zabiegami jest krótki, 
a szczególnie dotkliwie się to odczuwa gdy część zabiegów jest w centrum rehabilitacyjnym, 
a część w części hotelowej (przypominam 2 długie hole do przejścia, plus czasem wejście na 6 piętro, bo niestety ale na windy nie ma co liczyć. 
Po pierwsze jest ich mało, po drugie zabierają tylko 5 osób wiec nie zatrzymają się na twoim pietrze 
gdy są przeciążone.

Ja ostatnio wybierałam tylko schody, ale co z osobami na wózkach, chodzących o kulach? 
nie czuje tego...Teoretycznie wszędzie są windy dla inwalidów, są też pielęgniarki, które towarzyszą osobom na wózkach - może oni mają więcej czasu na dojechanie na zajęcia?

Czasem zajęcia są tak rozpisane ze ledwo zdążam na posiłek...

Na szczęście mam fajne towarzystwo, jak się spóźnie to mi zostawia co nieco, gorzej jak obsługa już sprzątnie ze stolika. zostaje miejscowy sklepik na holu.

jeszcze jeden news , nie wiem czy powinnam o tym pisać, ale to duże ułatwienie. Czasem nie trzeba się trzymać sztywno ram czasowych. jeśli jest miejsce na bieżni, w sali siłowej - można przyjść wcześniej gdy ma się lukę pomiędzy zabiegami. Nie powiem - dzięki takim ułatwieniom stałam się miszczem logistyki i czasem o 12stej miałam już czas wolny :)

*

Wejście do części hotelowej , ul. Sanatoryjna 1:


Tabliczki informacyjne



Są tez wykłady w auli 320


Są widny. Z wyszczuplającymi drzwiami :)))


Wszystkie pietra w centrum rehabilitacyjnym są bardzo czytelnie opisane,
 choć pierwszy dzień nieco się gubiłam, potem już luzik


Gabinety zabiegowe na 5 - tym pietrze



Bramki na basen, pamietaj o opasce z czipem


Wybor elektroniczny szafek na basenie


Jest Apteka w Centrum Rehabilitacyjnym ul. Sanatoryjna 7. 
w Hotelu nie ma.


Oszklone, długie korytarze. Musi być pięknie jesienią :)



cd nastąpi...

5 komentarzy:

  1. No i ile kg spadło? Schody i małe windy ....ale dogadzasz sobie i D....rośnie...nie dziwię się tym 85kg. Podziwiam za brak samokrytycyzmu...insta najlepszym przykładem. .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic,, wręcz przeciwnie, mimo chodzenia non stop schodami...przytyłam 2kg...ale to pewnie tłuszcz zamienił się w mięśnie..w końcu codziennie rowerek, bieżnia, basen... :PP

      Usuń
  2. Bardzo ciekawa informacja, miło ze się dzielisz. Na pewno się przyda w przyszłości...pzdr Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czemu nie...mnie bardzo brakowało takiej rzetelnej informacji jechania w nieznane...
      pzdr

      Usuń
  3. You could certainly see your skills in the article you write.
    The sector hopes for even more passionate writers like you who aren't afraid to say
    how they believe. All the time go after your heart.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje...każdy komentarz mnie uskrzydla...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...